Sponsorer

Bcf Pärlan är en patientförening som drivs av ideella krafter. Vår huvudorganisation Bröstcancerförbundet, ligger i Stockholm, läs mer här; www.bröstcancerförbundet.se Medlemsavgifter och bidrag från Region Skåne är det som huvudsakligen gör att vi kan ha en aktiv förening. Under oktober månad är vi ute på många ställen och informerar om oss och säljer rosa band mm. En del av dessa pengar sätts in till Bröstcancerfonden och en del behåller vi i föreningen till aktiviteter för våra besökare.

Minskade bidrag från regionen gör att vi är innerligt tacksamma över de Sponsorer vi årligen får bidrag eller annat från. Känner Du någon som skulle vilja sponsra oss så kontakta ordförande Cecilia Konstantin 0703-678621 , eller på mail orförande@bcfparlan.se

Caroline Olsson, Helsingborg Pärlans alldeles speciella sponsor

En helt vanlig men samtidig ovanlig ung tjej vars mormor har haft bröstcancer. Hon har valt att vid flera tillfällen skapa smycken och sälja över sociala medier innan och under oktober månad. Intäkterna har hon sedan skänkt till Pärlan för speciella aktiviteter för medlemmarna.

Caroline är Pärlans egna beskyddare och insamlare och måste också räknas till våra sponsorer.

Perukgalleriet

PerukGalleriet - Peruker och hårersättningar

Gåvor

Får vi också ibland, det kan handla om minnesgåvor när någon lämnat oss eller bara för att någon vill visa sin tacksamhet över att vi finns. Pengarna bokförs på ett speciellt konto som medlemmarna kan söka bidrag från.