Jag förstår

Nyhetsarkiv

God fortsättning på 2019! Nytt år med nya möjligheter och utmaningar ligger framför oss. Styrelsen ska snart ha ett planeringsmöte om vad som ska hända under våren så håll utkik under aktiviteter och här under nyheter där det kommer stå vad vi tänker hitta på.

Cafe Pärlan Sommarträffar utomhus

Välkommen på sommarträffar utomhus. Tisdagen 1/7 kl 14:00 och Torsdag 23/7 kl 18:00 träffas vi utomhus, på gräsmattan vid ingången till Pärlan. Vi kommer bjuda på kaffe/te och någon god kaka. Vi tar upp stolar från lokalen för att hålla avstånd. Vid regn ställs aktiviteten in. Vänligen håll koll på facebook. Välkomna!

29 juni 2020

Corona och öppet hus, INSTÄLLT MAJ och JUNI

Som patientförening vill vi enbart våra medlemmar och besökares bästa. I dessa tider då vi faktiskt inte riktigt vet hur illa situationen gällande Coronaviruset är, väljer vi att förebygga. Vi som sitter i styrelsen har därför beslutat idag att stänga ner våra möten hela maj och juni, tills vi vet mer. Vi har dessutom många i vår förening som tillhör de mest utsatta i kategorierna gällande ålder och nedsatt immunförsvar. Vi hoppas att ni har förståelse för detta. Mvh / Styrelsen Bcf Pärlan

16 mars 2020

Träffar för kvinnor/tjejer med spridd bröstcancer-Rubinerna

För dig med spridd bröstcancer har vi nu startat upp en grupp. Vi ses en gång i månaden i Pärlans lokal Kl. 18- ca 20.00. Träffarna under våren 2020 är inställda pga av Corona. Höstens datum kommer inom kort.

22 september 2019

Unga Kvinnor-Diamanterna, för dig under 55 år

Träffar under våren 2020 är inställda pga Corona Kl. 18.30 -21.00 Höstens datum kommer inom kort.

21 januari 2019

Café Pärlan - Öppna hus i lokalen kl 18-20

Café Pärlan träffar varannan vecka Kl. l 18-20: Träffar under våren 2020 inställda pga Corona. Höstens datum kommer inom kort.

21 januari 2019

Kreativa måndagar

Kreativa måndagar startar igen 7 oktober mellan kl. 10 - 14 Vi som brukar delta är ett litet glatt gäng som har jätteroligt. Inga förkunskaper krävs o det hade varit kul om några fler skulle vilja delta i denna aktivitet. Terminen omfattar 10 ggr o kostar 1000 kr. Materialkostnad tillkommer (lera, bränning, glasering). Bankgironr för inbetalning får ni när kursen startar. Gunilla Thellmark & Marie-France Hartwig är handledare. Nyanmälan och frågor till: Gunilla 0702-53 34 83 eller Marie - France 07036- 53 35 55

27 augusti 2018