Sommarutflykt- Skånska mord - till Annis minne 18/6

För att hedra Annis minne och hennes kreativa tankesätt kommer vi att göra en efterlängtad utflykt med Pärlan. Hennes önskan var att folk skulle ge minnesgåvor för att vi i Pärlan skulle göra något för medlemmarna. Därför kommer vi åka på en lite annorlunda dagsresa med Pärlan. Bussresan är inspirerad av TV-serien ”Skånska mord” och vi kommer besöka platserna för de tre mest kända fallen i Hurva, Veberöd och Esarp. På vägen kommer det även delges anekdoter ur den Skånska historien. Det som ingår i resan är följande: Bussresa avgång 10:30 från Pärlan, lunch på Lillgården i Åkarp, guidning, och eftermiddagskaffe på Vismalövs café. Beräknad ankomst i Helsingborg ca 19:00. (Det är en miljögodkänd turistbuss med wc, ac, säkerhetsbälten m.m.) Sista anmälningsdag till utflykten är 18/5, anmälan är bindande och en symbolisk summa på 100:- / person tas ut. Swisha eller sätt in på bankkontot, märk med ditt namn och utflykt. Swish 123 048 23 64, bankgiro 5900-7799.

Publicerad 1 februari 2022

uppdaterad 8 februari 2022